Hyvää syksyä kaikki musiikkikoulutuksen visiotyöläiset ja siitä kiinnostuneet!
Elämme poikkeuksellista aikaa. Covid19 -pandemian loppua on edelleen vaikea ennustaa ja muiden alojen tavoin myös musiikkikoulutuksen toiminnan ylläpitäminen tässä tilanteessa on ollut haastavaa. Katseiden kääntäminen tulevaisuuteen voi välillä tuntua jopa hankalalta. Meidän onkin hyvä muistaa, että juuri tästä syystä yhteisen tulevaisuuden vision luominen muuttuu entistä tärkeämmäksi. Se, mihin suuntaan koulutusalamme kehittyy – miten teemme yhteistyötä, kuinka menemme eteenpäin muuttuneessa maailmassa ja miten yhdessä säilytämme ja toteutamme toiminnassamme meille tärkeät tavoitteet – on lopulta meistä itsestämme kiinni.
Suuret kiitokset kaikille jäljellä olevien seminaarien toteutuksen kyselyyn osallistuneille! Olemme vastaustenne perusteella päättäneet toteuttaa jäljellä olevat seminaarit verkossa. Seuraavaan visiotyöwebinaariin voi ilmoittautua alla.
Viedään visiotyö yhdessä maaliin!
Visiotyön ydinryhmän ja työtä koordinoivien tahojen puolesta,
Jouni Auramo
---
Musiikkikoulutuksen 2030-visiotyön ydinryhmän puheenjohtaja
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TERVETULOA TOISEKSI VIIMEISEEN VISIOTYÖSEMINAARIIN!
Ydinryhmä on muotoillut tähänastisen prosessin – seminaarien ja verkkotyöskentelyn materiaalien sekä muun yhteisen keskustelun – pohjalta ensimmäisen version musiikkikoulutuksen visiosta ja webinaarin työpajaosiossa pääset heti tuoreeltaan kommentoimaan sen sisältöä.
Ovatko painotukset oikeita? Voisiko sanoitusta vielä hieman terävöittää? Ovatko vision toteuttamiseksi hahmotellut toimenpiteet kohdillaan? Miten ja kenen toimesta työstön tulisi jatkua kohti konkretiaa?
Muun muassa näiden kysymysten kautta pureudumme visioon tarkemmin webinaarissa. Nyt jos koskaan kannattaa siis osallistua ja vaikuttaa suomalaisen musiikkikoulutuksen tulevaisuuteen!
TERVETULOA OSALLISTUMAAN!
ILMOITTAUDU TÄSTÄ!
OSALLISTUMISOHJEET
Työskentelemme Zoom-verkkoalustalla.
Valmistautuminen ja osallistuminen:
Käy testiosoitteessa https://zoom.us/test etukäteen, sivusto pyytää sinua ensimmäisellä kerralla lataamaan ja ajamaan Zoom-ohjelman. Tee niin. Näin saat asennettua ohjelman tietokoneellesi valmiiksi jo ennen tilaisuutta.
Jos ongelmia esiintyy, kokeile toista verkkoselainta: Safari, Chrome, Firefox tai Edge.
Voit liittyä webinaariin tästä: https://uniarts.zoom.us/j/64373186350
OHJELMA
klo 10 Avaussanat/ Visiotyöryhmän puheenjohtaja Jouni Auramo
- Kuopion ohjelman avaus: Apulaiskaupunginjohtaja Pekka Vähäkangas
- Musiikkikeskus, johtaja Katariina Kummala
Oppilaitokset Musiikkikeskuksessa/yhteistyö, koulutuspolku muskarista tohtoriksi
- Taiteen perusopetus, musiikki ja tanssi/Kuopion konservatorio
- Korkeakoulu, musiikki ja tanssi/Savonia ammattikorkeakoulu
- Taideyliopisto, urkujensoitto ja kirkkomusiikki/Sibelius Akatemia, Kuopion yksikkö
Musiikkikoulutuksen alueellinen ulottuvuus
- Päiväkoti- ja kouluyhteistyö, saavutettavuus
- Työelämäyhteistyön eri ulottuvuudet
klo 11 TAUKO
klo 11.15 Työryhmätyöskentelyn alustus
klo 11.30-12.15 Työryhmät (45min)
klo 12.15-12.45 Työryhmien purku (30min)
klo 12.45 Päätösyhteenveto
klo 13 Webinaari päättyy
klo 10 Avaussanat/ Visiotyöryhmän puheenjohtaja Jouni Auramo
- Kuopion ohjelman avaus: Apulaiskaupunginjohtaja Pekka Vähäkangas
- Musiikkikeskus, johtaja Katariina Kummala
Oppilaitokset Musiikkikeskuksessa/yhteistyö, koulutuspolku muskarista tohtoriksi
- Taiteen perusopetus, musiikki ja tanssi/Kuopion konservatorio
- Korkeakoulu, musiikki ja tanssi/Savonia ammattikorkeakoulu
- Taideyliopisto, urkujensoitto ja kirkkomusiikki/Sibelius Akatemia, Kuopion yksikkö
Musiikkikoulutuksen alueellinen ulottuvuus
- Päiväkoti- ja kouluyhteistyö, saavutettavuus
- Työelämäyhteistyön eri ulottuvuudet
klo 11 TAUKO
klo 11.15 Työryhmätyöskentelyn alustus
klo 11.30-12.15 Työryhmät (45min)
klo 12.15-12.45 Työryhmien purku (30min)
klo 12.45 Päätösyhteenveto
klo 13 Webinaari päättyy